PL EN
PRACA ORYGINALNA
Architektura i miasto w polskim filmie fabularnym lat 60., 70. i 80. XX wieku. Etap V. Raport z badań za rok 2019
 
 
Więcej
Ukryj
1
Politechnika Poznańska, Wydział Architektury, Zakład Historii, Teorii i Ochrony Dziedzictwa
 
 
Architektura, Urbanistyka, Architektura Wnętrz 2021;5:61-69
 
SŁOWA KLUCZOWE
DZIEDZINY
STRESZCZENIE
Niniejszy artykuł przedstawia piąty etap badań dotyczących architektury i miasta w polskim filmie fabularnym drugiej połowy XX wieku. W pracy zwrócono uwagę na powstające zależności między obrazem filmowym a ideologią. Poruszono także zagadnienie obrazu filmowego jako zapisu przestrzeni miasta w ujęciu dynamicznym. Ostatnim polem badawczym rozpatrywanym w niniejszym tekście był obraz filmowy jako zagadnienie ochrony dziedzictwa.
 
REFERENCJE (5)
1.
Kotarbiński A., 1985, O ideowości i ideologii w architekturze i urbanistyce, Arkady, Warszawa.
 
2.
Nadolny A., 2014, Changeability or stability: reflections on the issue of the modern city as shown by the polish film picture after the mid-20th century, „Czasopismo Techniczne”, z. 1-A, s. 127-141.
 
3.
Nadolny A., 2015a, Drawing as a record of the space in movie, w: Wyzwania XXI wieku. Rysować, malować czy korzystać z komputera, red. M.J. Żychowska, Politechnika Krakowska, Kraków, s. 63-69.
 
4.
Nadolny A., 2015b, The image of modern architecture in the polish feature films of the 1960s – a photographic recording of modernity, in: Photography & Modern Architecture, eds. A. Trevisan, M.H. Maia, C. Machado Moreira, Centro de Estudos Arnaldo Arujo, Escola Superior Artistica do Porto, pp. 235-249.
 
5.
Nadolny A., Świt-Jankowska B., 2014, Theatre space in Polish films of the 1960s. Records of designing concepts and theoretical discourse, in: Dramatic architectures. Places of drama – drama for places, eds. J. Palinhos, M.H. Maia, Centro de Estudos Arnaldo Araújo, Escola Superior Artística do Porto, pp. 491-504.
 
ISSN:2658-2619
Journals System - logo
Scroll to top