PL EN
RESEARCH PAPER
Architecture of commercial galleries as an attempt to create "more attractive reality"
 
More details
Hide details
1
Politechnika Poznańska, Wydział Architektury, Instytut Architektury i Planowania Przestrzennego
 
 
Architektura, Urbanistyka, Architektura Wnętrz 2021;7:225-232
 
KEYWORDS
TOPICS
ABSTRACT
Architecture of shopping malls is based on structure of shopping streets in old town. In some sense it is a creation with false expression. It is a building, with shopping streets inside. These objects have a closed form like big halls. The research topic is spatial structure of shopping malls. The goal is to examine the similarity between the spatial structure of shopping malls and the urban structures of European cities. The article presents the results of comparative analysis which show that in shopping malls design inspiration with these forms are used.
 
REFERENCES (8)
1.
Alexander Ch., 2009, Język wzorców. Miasta – budynki – konstrukcja, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk.
 
2.
Bonenberg W., 2007, Miejska przestrzeń kreatywna, „Zeszyty Naukowe Politechniki Poznańskiej”, nr 10, Wydawnictwo Politechniki Poznańskiej, Poznań.
 
3.
Chmielewski J.M., 2001, Teoria urbanistyki w projektowaniu i planowaniu miast, Warszawa.
 
4.
Gehl J., 2013, Życie między budynkami, Wydawnictwo RAM, Kraków.
 
5.
Lisowski M., 2007, Problematyczne piękno architektury komercyjnej, „Czasopismo Techniczne”.
 
6.
Marx-Kozakiewicz M., 2008, Ulica jako forma przestrzeni życia miasta, „Czasopismo Techniczne”, z. 8.
 
7.
Rabiej J., 2008, Galeria handlowa – bazar, park, salon, świątynia..., „Czasopismo Techniczne”.
 
8.
Wallis A., 1971, Socjologia i kształtowanie przestrzeni, Państwowy Instytut Wydawniczy, Warszawa.
 
ISSN:2658-2619
Journals System - logo
Scroll to top