PL EN
PRACA ORYGINALNA
Architektura galerii handlowych jako próba tworzenia „atrakcyjniejszej rzeczywistości”
 
Więcej
Ukryj
1
Politechnika Poznańska, Wydział Architektury, Instytut Architektury i Planowania Przestrzennego
 
 
Architektura, Urbanistyka, Architektura Wnętrz 2021;7:225-232
 
SŁOWA KLUCZOWE
DZIEDZINY
STRESZCZENIE
Architektura galerii handlowych budowanych na wzór pasaży miejskich jest w pewnym sensie tworem o fałszywym wyrazie. Jest to budynek o formie zamkniętej niczym wielkie hale z ulicami handlowymi we wnętrzu. Tematem badań jest układ przestrzenny galerii handlowych, a celem – zbadanie podobieństwa między układem przestrzennym galerii handlowych a strukturami urbanistycznymi miast europejskich. W artykule przedstawiono wyniki analizy porównawczej, które wykazują, że w projektowaniu galerii wykorzystuje się inspirację tymi formami.
REFERENCJE (8)
1.
Alexander Ch., 2009, Język wzorców. Miasta – budynki – konstrukcja, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk.
 
2.
Bonenberg W., 2007, Miejska przestrzeń kreatywna, „Zeszyty Naukowe Politechniki Poznańskiej”, nr 10, Wydawnictwo Politechniki Poznańskiej, Poznań.
 
3.
Chmielewski J.M., 2001, Teoria urbanistyki w projektowaniu i planowaniu miast, Warszawa.
 
4.
Gehl J., 2013, Życie między budynkami, Wydawnictwo RAM, Kraków.
 
5.
Lisowski M., 2007, Problematyczne piękno architektury komercyjnej, „Czasopismo Techniczne”.
 
6.
Marx-Kozakiewicz M., 2008, Ulica jako forma przestrzeni życia miasta, „Czasopismo Techniczne”, z. 8.
 
7.
Rabiej J., 2008, Galeria handlowa – bazar, park, salon, świątynia..., „Czasopismo Techniczne”.
 
8.
Wallis A., 1971, Socjologia i kształtowanie przestrzeni, Państwowy Instytut Wydawniczy, Warszawa.
 
ISSN:2658-2619
Journals System - logo
Scroll to top