PRACA ORYGINALNA
Kształtowanie autoekspresji w projektowaniu przestrzeni kulturowych. Przykłady studenckich realizacji
Więcej
Ukryj
1
Politechnika Poznańska, Wydział Architektury, Instytut Architektury Wnętrz i Wzornictwa Przemysłowego
Architektura, Urbanistyka, Architektura Wnętrz 2021;4:193-211
SŁOWA KLUCZOWE
DZIEDZINY
STRESZCZENIE
Rzeźby studentów WAPP są przykładem realizacji programu/procesu kształtowania autoekspresji. Działania te stoją na styku architektury, urbanistyki, designu, działań efemerycznych. Rzeźba może być także kameralna, aż do skali biżuterii, a także powiązana z multimedialnymi i interaktywnymi formami ukierunkowanymi na synergię z widzem i środowiskiem, któremu jest dedykowana. Podstawą realizowania zagadnień rzeźbiarskich w twórczym działaniu jest poznanie siebie i otoczenia, a podstawowym medium jest wiedza i przestrzeń jako kulturowa struktura artystycznego oddziaływania.
REFERENCJE (8)
1.
Alberti L.B., 1960, Ksiąg dziesięć o sztuce budowania, PWN, Warszawa.
2.
Bauhaus 100: imparare, fare, pensare, 2019, Elekctra, Milano, J. Albersa Staateliches Bauhaus in Weimar.
3.
Corbusier L., 1970, Text et plaches / Tworczewskij pyt, Izdatelstwo Literatury po Stroitelstwu, Mockwa.
4.
Hall E.T., 1984, Poza kulturą, PWN, Warszawa.
5.
Onet Wiadomości, 2015 [dostęp: 28.04.2015].
6.
Pallasmaa J., 2015, Myśląca dłoń. Egzystencjalna i ucieleśniona mądrość w architekturze, Instytut Architektury, Kraków.
7.
Rasmussen S.E., 2015, Odczuwanie architektury, Karakter, Kraków.
8.
Vasari V., 1980, Żywoty najsławniejszych malarzy, rzeźbiarzy i architektów, PIW, Warszawa.