PL EN
PRACA ORYGINALNA
Projektowanie wnętrz obiektów edukacyjnych. Przedszkole - wybrane aspekty
 
Więcej
Ukryj
1
Politechnika Poznańska, Wydział Architektury, Instytut Architektury, Urbanistyki i Ochrony Dziedzictwa
 
 
Architektura, Urbanistyka, Architektura Wnętrz 2021;4:183-192
 
SŁOWA KLUCZOWE
DZIEDZINY
STRESZCZENIE
W artykule omówiono wybrane aspekty projektowania wnętrz w przestrzeniach edukacyjnych przeznaczonych dla najmłodszych – dzieci w wieku od 3 do 6 lat. Projektowanie wnętrz przedszkolnych wymaga od projektanta wieloaspektowej analizy potrzeb funkcjonalnych różnych grup użytkowników. W artykule przedstawiono również możliwość wykorzystania analizy ścieżek funkcjonalnych (ang. functional path analysis) w kontekście projektowania wnętrz przedszkola modułowego, na przykładzie prac wykonanych przez studentów 3 semestru I stopnia kierunku architektura wnętrz w ramach przedmiotu teoria i podstawy projektowania wnętrz w obiektach usługowych w roku akademickim 2019/2020.
 
REFERENCJE (7)
1.
Bell P.A., Greene T.C., Fisher J.D., Baum A., 2004, Psychologia środowiskowa, GWP, Gdańsk.
 
2.
Gardner H., 2006, Zmiana poglądów. Sztuka kształtowania własnych i cudzych przekonań, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków.
 
3.
Mackiewicz B., Szczepkowska-Szczęśniak K., 2021, Znaczenie otoczenia w wychowaniu, https://mmp.fio.org.pl/images/... [dostęp: 20.03.2021].
 
4.
Nowak J., 2014, Szkoła - nowe przestrzenie edukacyjne, w: Pedagogika wczesnoszkolna wobec zmieniających się kontekstów społecznych, red. M. Adamowicz, I. Kopaczyńska, t. 1, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń, s. 76-87.
 
5.
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 lutego 2017 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz podstawy programowej kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej, w tym dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym, kształcenia ogólnego dla branżowej szkoły I stopnia, kształcenia ogólnego dla szkoły specjalnej przysposabiającej do pracy oraz kształcenia ogólnego dla szkoły policealnej.
 
6.
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 sierpnia 2017 r. w sprawie wymagań wobec szkół i placówek (Dz. U. 2017, poz, 1611; Dz. U. 2019, poz. 1575).
 
7.
Świt-Jankowska B., 2018, Coding Space. Educational Spaces for Youngest Learners, w: Senses in arch/tecture and urban landscaping, red. M. Kądziela, K. Ujma-Wąsowicz, Towarzystwo Urbanistów Polskich, Katowice, s. 134-142.
 
ISSN:2658-2619
Journals System - logo
Scroll to top