W artykule opisano eksperymentalną metodę dydaktyczną, przez autora publikacji określaną jako zbalansowany model dydaktyki. Metoda bazuje na angażowaniu studentów
w pełny proces projektowo-realizacyjny, częściowo osadzony poza akademicką rzeczywistością projektową. Przyjęta metoda ma za zadanie odtworzyć realia projektowe charakterystyczne dla profesjonalnej pracy zawodowej, z którą studenci spotykają się na ogół dopiero po
zakończeniu studiów. Przeprowadzony eksperyment miał na celu przekazanie studentom
wiedzy nieakademickiej i zderzenie ich z realiami pracy zawodowej. Realizacja zadania odbyła się przez zastosowanie narzędzi do projektowania parametrycznego oraz cyfrowej fabrykacji. W artykule omówiono wieloetapową drogę projektu i budowy prototypu parametrycznego mebla – regału, który docelowo ma się znaleźć w przestrzeni sali zabaw w publicznym
żłobku. Mebel został zaprojektowany przy wykorzystaniu algorytmów stworzonych w programie Grasshopper oraz cyfrowej fabrykacji subtraktywnej z wykorzystaniem frezarki CNC.
W podsumowaniu przedstawiono korzyści, jakie zyskali studenci biorący udział w eksperymencie.
REFERENCJE(5)
1.
Bonenberg W., Giedrowicz M., Radziszewski K., 2019, Współczesne projektowanie parametryczne w architekturze, Wydawnictwo Politechniki Poznańskiej, Poznań.
Natividade V., 2018, Digital Design and Fabrication of Freeform Concrete Blocks, Computing for a better tomorrow - Proceedings of the 36th eCAADe Conference, vol. 1, Lodz University of Technology, Lodz, pp. 743-752.
Strzała M., 2018, Design Research Based Method for Digital Fabrication Teaching, Computing for a better tomorrow - Proceedings of the 36th eCAADe Conference, vol. 1, Lodz University of Technology, Lodz, pp. 763-770.
Przetwarzamy dane osobowe zbierane podczas odwiedzania serwisu. Realizacja funkcji pozyskiwania informacji o użytkownikach i ich zachowaniu odbywa się poprzez dobrowolnie wprowadzone w formularzach informacje oraz zapisywanie w urządzeniach końcowych plików cookies (tzw. ciasteczka). Dane, w tym pliki cookies, wykorzystywane są w celu realizacji usług, zapewnienia wygodnego korzystania ze strony oraz w celu monitorowania ruchu zgodnie z Polityką prywatności. Dane są także zbierane i przetwarzane przez narzędzie Google Analytics (więcej).
Możesz zmienić ustawienia cookies w swojej przeglądarce. Ograniczenie stosowania plików cookies w konfiguracji przeglądarki może wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronie.