PL EN
PRACA ORYGINALNA
Projektowanie parametryczne jako wsparcie zbalansowanego modelu dydaktyki
 
Więcej
Ukryj
1
Politechnika Poznańska, Wydział Architektury, Instytut Architektury i Planowania Przestrzennego
 
 
Architektura, Urbanistyka, Architektura Wnętrz 2021;4:27-37
 
SŁOWA KLUCZOWE
DZIEDZINY
STRESZCZENIE
W artykule opisano eksperymentalną metodę dydaktyczną, przez autora publikacji określaną jako zbalansowany model dydaktyki. Metoda bazuje na angażowaniu studentów w pełny proces projektowo-realizacyjny, częściowo osadzony poza akademicką rzeczywistością projektową. Przyjęta metoda ma za zadanie odtworzyć realia projektowe charakterystyczne dla profesjonalnej pracy zawodowej, z którą studenci spotykają się na ogół dopiero po zakończeniu studiów. Przeprowadzony eksperyment miał na celu przekazanie studentom wiedzy nieakademickiej i zderzenie ich z realiami pracy zawodowej. Realizacja zadania odbyła się przez zastosowanie narzędzi do projektowania parametrycznego oraz cyfrowej fabrykacji. W artykule omówiono wieloetapową drogę projektu i budowy prototypu parametrycznego mebla – regału, który docelowo ma się znaleźć w przestrzeni sali zabaw w publicznym żłobku. Mebel został zaprojektowany przy wykorzystaniu algorytmów stworzonych w programie Grasshopper oraz cyfrowej fabrykacji subtraktywnej z wykorzystaniem frezarki CNC. W podsumowaniu przedstawiono korzyści, jakie zyskali studenci biorący udział w eksperymencie.
REFERENCJE (5)
1.
Bonenberg W., Giedrowicz M., Radziszewski K., 2019, Współczesne projektowanie parametryczne w architekturze, Wydawnictwo Politechniki Poznańskiej, Poznań.
 
2.
Natividade V., 2018, Digital Design and Fabrication of Freeform Concrete Blocks, Computing for a better tomorrow - Proceedings of the 36th eCAADe Conference, vol. 1, Lodz University of Technology, Lodz, pp. 743-752.
 
3.
Oxman R., 2010, The New Structuralism: Design, Engineering and Architectural Technologies, „Architectural Design”, 80 (4), pp. 14-23.
 
4.
Słyk J., 2012, Źródła architektury informacyjnej, Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Warszawa.
 
5.
Strzała M., 2018, Design Research Based Method for Digital Fabrication Teaching, Computing for a better tomorrow - Proceedings of the 36th eCAADe Conference, vol. 1, Lodz University of Technology, Lodz, pp. 763-770.
 
ISSN:2658-2619
Journals System - logo
Scroll to top