Temat eksperymentu przeprowadzonego z udziałem studentów Wydziału Architektury
w ramach zajęć z przedmiotu rzeźba dotyczy autorskiego ćwiczenia dostosowania zmultiplikowanego naściennego modułu ceramicznego do funkcji użytkowo-wystawienniczej.
Projekt opiera się na synergii multiplikowanych ceramicznych kształtek z kartką papieru
i kształtowaniu obu elementów przestrzennie. Z założenia projekt ma pełnić określoną
funkcję użytkowo-wystawienniczą, dedykowaną instytucjom publicznym, takim jak szkoły
i przedszkola. Rozrzeźbione zmultiplikowane moduły tworzą spójny pod względem plastycznym system, a wyeksponowane w modularnej aranżacji kartki stanowią dopełnienie
kompozycji. Myślą przewodnią eksperymentu było kreowanie formy plastycznej wraz
z kształtowaniem własności użytkowych. Rozwiązanie to miałoby na celu również wizualne uatrakcyjnienie przestrzeni publicznej.
REFERENCJE(9)
1.
Berger J., 2007, Berger on Drawing, ed. J. Savage, Occasional Press, Aghabullogue, Cork.
Grygorowicz-Kosakowska K., Sygulska A., 2015, Projekt akustycznego kafla ceramicznego w architekturze wnętrz, „Integracja Sztuki i Techniki w Architekturze i Urbanistyce”, t. III, s. 139-148.
Grygorowicz-Kosakowska K., Sygulska A., 2017, Adaptacja wnętrza sakralnego z zastosowaniem akustycznych modułów ceramicznych, „Szkło i Ceramika”, nr 4, s. 23-27.
Przetwarzamy dane osobowe zbierane podczas odwiedzania serwisu. Realizacja funkcji pozyskiwania informacji o użytkownikach i ich zachowaniu odbywa się poprzez dobrowolnie wprowadzone w formularzach informacje oraz zapisywanie w urządzeniach końcowych plików cookies (tzw. ciasteczka). Dane, w tym pliki cookies, wykorzystywane są w celu realizacji usług, zapewnienia wygodnego korzystania ze strony oraz w celu monitorowania ruchu zgodnie z Polityką prywatności. Dane są także zbierane i przetwarzane przez narzędzie Google Analytics (więcej).
Możesz zmienić ustawienia cookies w swojej przeglądarce. Ograniczenie stosowania plików cookies w konfiguracji przeglądarki może wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronie.