PL EN
RESEARCH PAPER
Interior design of educational facilities. Preschool building - selected aspects
 
More details
Hide details
1
Politechnika Poznańska, Wydział Architektury, Instytut Architektury, Urbanistyki i Ochrony Dziedzictwa
 
 
Architektura, Urbanistyka, Architektura Wnętrz 2021;4:183-192
 
KEYWORDS
TOPICS
ABSTRACT
The article discusses selected aspects of interior design in educational spaces intended for the youngest – children aged 3 to 6 years. Designing preschool interiors requires from the designer a multi-faceted analysis of the functional needs of various user groups. The article presents the use of the Functional Path Analysis in the context of interior design of a modular kindergarten, based on the examples made by students of the 3rd semester (firstcycle studies, Interior Design) as part of the theory and basics of interior design in servicefacilities at RA 2019-2020.
REFERENCES (7)
1.
Bell P.A., Greene T.C., Fisher J.D., Baum A., 2004, Psychologia środowiskowa, GWP, Gdańsk.
 
2.
Gardner H., 2006, Zmiana poglądów. Sztuka kształtowania własnych i cudzych przekonań, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków.
 
3.
Mackiewicz B., Szczepkowska-Szczęśniak K., 2021, Znaczenie otoczenia w wychowaniu, https://mmp.fio.org.pl/images/... [dostęp: 20.03.2021].
 
4.
Nowak J., 2014, Szkoła - nowe przestrzenie edukacyjne, w: Pedagogika wczesnoszkolna wobec zmieniających się kontekstów społecznych, red. M. Adamowicz, I. Kopaczyńska, t. 1, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń, s. 76-87.
 
5.
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 lutego 2017 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz podstawy programowej kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej, w tym dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym, kształcenia ogólnego dla branżowej szkoły I stopnia, kształcenia ogólnego dla szkoły specjalnej przysposabiającej do pracy oraz kształcenia ogólnego dla szkoły policealnej.
 
6.
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 sierpnia 2017 r. w sprawie wymagań wobec szkół i placówek (Dz. U. 2017, poz, 1611; Dz. U. 2019, poz. 1575).
 
7.
Świt-Jankowska B., 2018, Coding Space. Educational Spaces for Youngest Learners, w: Senses in arch/tecture and urban landscaping, red. M. Kądziela, K. Ujma-Wąsowicz, Towarzystwo Urbanistów Polskich, Katowice, s. 134-142.
 
ISSN:2658-2619
Journals System - logo
Scroll to top