PL EN
RESEARCH PAPER
Spatial education 3D through 2D - model for creating spatial imagination
 
 
More details
Hide details
1
Politechnika Poznańska, Wydział Architektury, Instytut Architektury, Urbanistyki i Ochrony Dziedzictwa
 
 
Architektura, Urbanistyka, Architektura Wnętrz 2021;4:241-256
 
KEYWORDS
TOPICS
ABSTRACT
The article presents the activities and research on the transmission of a real threedimensional image and the shaping of the model of creating individual skills of spatial visualization of a form and adaptation of visual perception in the process of education conducted with the use of 2D devices in order to start the process of developing spatial imagination.
REFERENCES (8)
1.
Barek R., 1999, Fizjonomia miasteczek wielkopolskich w aspekcie tożsamości miejsca. Wydawnictwo Politechniki Poznańskiej, Poznań.
 
2.
Biecek P., 2014, Odkrywać! Ujawniać! Objaśniać!, Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa.
 
3.
Bogdanowicz P., 1988, Człowiek i przestrzeń, Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, Warszawa.
 
4.
Drozda Ł., 2017, Uszlachetniając przestrzeń, Instytut Wydawniczy Książka i Prasa, Warszawa.
 
5.
Martyka A., Wantuch-Matla D., 2020, Powszechna edukacja architektoniczna. Ewolucja idei - doświadczenia zagraniczne, Uniwersytet Pedagogiczny w Krakowie, Kraków.
 
6.
Źródła internetowe.
 
7.
 
8.
 
ISSN:2658-2619
Journals System - logo
Scroll to top