PL EN
RESEARCH PAPER
Educational space – space (for) children. Stage II
 
More details
Hide details
1
Politechnika Poznańska, Wydział Architektury, Instytut Architektury, Urbanistyki i Ochrony Dziedzictwa
 
 
Architektura, Urbanistyka, Architektura Wnętrz 2021;6:45-56
 
KEYWORDS
TOPICS
ABSTRACT
The article concerns the summary of the second stage of the research entitled Educational space – space (for) children, started in 2018, belonging to a larger research cycle carried out by the author at the Institute of Architecture, Urban Planning and Heritage Protection since 2014 (Architectural education for the youngest). As part of the aforementioned series, was conducted studies related to the issues of architectural education of the youngest (children aged 3 to 8), as well as the educational role of space in raising spatial competences in children and adults and various levels on which architectural education can take place. Analyzes were carried out regarding the location and formation of educational spaces in Poznań, the study included the formation of temporary scout camps (in the context of architectural education) and workshops and foreign queries were conducted.
 
REFERENCES (13)
1.
Barełkowski R., 2016, Dziedzictwo architektoniczne – przetrwalnik czy generator wartości?, http://www.academia.edu [dostęp: 1.10.2016].
 
2.
Bilewicz-Kuźnia B., Centner-Guz M., 2015, Natura, architektura i zabawa jako źródła przeżyć estetycznych, „Problemy Wczesnej Edukacji / Issues in Early Education”, 4 (31), s. 101-121.
 
3.
de Botton A., 2010, Architektura szczęścia, Czuły Barbarzyńca Press, Warszawa.
 
4.
Education at a Glance 2012, OECD Indicators, OECD Publishing.
 
5.
Głaz J., Szyguła A., il. Woldańska-Płocińska A., 2014, Wspólne nie znaczy niczyje, czyli o podwórkach i ulicach coś dla dziecka i rodzica, Wydawnictwo Miejskie Posnania, Poznań.
 
6.
Hall E.T., 1978, Ukryty wymiar, Państwowy Instytut Wydawniczy, Warszawa.
 
7.
Hart R.A., 1992, Children’s participation: from tokenism to citizenship Graphics layout: S. Selim Iltus, UNICEF International Child Development Centre. Spedale degli lnnocenti, Florence.
 
8.
Lewandowska I., 2004, Edukacja szkolna – podstawą kształtowania świadomości regionalnej, „Puls Regionu. Magazyn Samorządów Województwa Warmińsko-Mazurskiego”, nr 57, s. 10-11.
 
9.
Olbrycht K., 2003, Edukacja kulturalna dzieci i młodzieży. Problemy i wyzwania, w: Edukacja kulturalna dzieci i młodzieży. Problemy i wyzwania. Materiały z konferencji zorganizowanej przez Komisję Kultury i Środków Przekazu pod patronatem Marszałka Senatu RP prof. Longina Pastusiaka, 14 stycznia 2003 r., Dział Wydawniczy Kancelarii Senatu, Warszawa, s. 27-36.
 
10.
Rybczyński W., 2014, Jak działa architektura. Przybornik humanisty, Wydawnictwo Karakter, Kraków.
 
11.
Springer F., 2013, Wanna z kolumnadą. Reportaże o polskiej przestrzeni, Wydawnictwo Czarne, Wołowiec.
 
12.
Szmidt K.J., 2013, Pedagogika twórczości, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Sopot.
 
13.
Zwiernik J., 2012, Podejście mozaikowe w badaniu doświadczania przez dzieci życia codziennego w instytucjach wczesnej opieki i edukacji, „Przegląd Badań Edukacyjnych”, nr 15, s. 159-176.
 
ISSN:2658-2619
Journals System - logo
Scroll to top