PL EN
RESEARCH PAPER
Composition theory in architecture - educational aspects
 
More details
Hide details
1
Politechnika Poznańska, Wydział Architektury, Instytut Architektury, Urbanistyki i Ochrony Dziedzictwa
 
 
Architektura, Urbanistyka, Architektura Wnętrz 2021;4:55-69
 
KEYWORDS
TOPICS
ABSTRACT
On the one hand, education in composition is an opportunity to learn theoretical assumptions, and to analyze the rules and principles used in ancient and contemporary architecture. It is knowledge of formal and spatial solutions characteristic of various conventions, directions or styles. On the other hand, it is a process of specific sensitivity to issues related to aesthetics, harmony or proportion. It is an attempt to awaken our talents, predispositions and possibilities – discovering the potential that we do not know and do not use. It is combining rational and intuitive action. It is learning and getting to know yourself at the same time.
REFERENCES (6)
1.
Basista A., 2006, Kompozycja dzieła architektury, Wydawnictwo Universitas, Kraków.
 
2.
Ching F., 1997, Architecture: form, space, order. Van Nostrand Reinhold, New York.
 
3.
Ciechanowski K., 1974, Podstawy kompozycji architektonicznej, Wydawnictwo Politechniki Wrocławskiej, Wrocław.
 
4.
Niezabitowski A.M., 2017, O strukturze przestrzennej obiektów architektonicznych. Wydawnictwo „Śląsk”, Katowice.
 
5.
Szmidt B., 1981, Ład przestrzeni, Państwowy Instytut Wydawniczy, Warszawa.
 
6.
Zórawski J., 1973, O budowie formy architektonicznej, Wydawnictwo Arkady, Warszawa.
 
ISSN:2658-2619
Journals System - logo
Scroll to top