PL EN
PRACA ORYGINALNA
Przestrzeń edukacyjna – przestrzeń (dla) dzieci. Etap II
 
Więcej
Ukryj
1
Politechnika Poznańska, Wydział Architektury, Instytut Architektury, Urbanistyki i Ochrony Dziedzictwa
 
 
Architektura, Urbanistyka, Architektura Wnętrz 2021;6:45-56
 
SŁOWA KLUCZOWE
DZIEDZINY
STRESZCZENIE
Artykuł dotyczy podsumowania II etapu badań pt. Przestrzeń edukacyjna – przestrzeń dla dzieci rozpoczętego w 2018 roku, przynależnego do większego cyklu badawczego realizowanego przez autorkę w Instytucie Architektury, Urbanistyki i Ochrony Dziedzictwa od 2014 roku (Edukacja architektoniczna najmłodszych). W ramach wspomnianego cyklu przeprowadzone zostały badania związane z problematyką edukacji architektonicznej najmłodszych (dzieci w wieku od 3 do 8 lat), edukacyjnej roli przestrzeni w podnoszeniu kompetencji przestrzennych u dzieci i dorosłych oraz różnych płaszczyzn, na których może dokonywać się edukacja architektoniczna. Przeprowadzono analizy dotyczące lokalizacji oraz ukształtowania przestrzeni edukacyjnych w Poznaniu, objęto badaniami ukształtowanie tymczasowych obozów harcerskich (w kontekście edukacji architektonicznej) oraz przeprowadzono warsztaty i kwerendy zagraniczne.
REFERENCJE (13)
1.
Barełkowski R., 2016, Dziedzictwo architektoniczne – przetrwalnik czy generator wartości?, http://www.academia.edu [dostęp: 1.10.2016].
 
2.
Bilewicz-Kuźnia B., Centner-Guz M., 2015, Natura, architektura i zabawa jako źródła przeżyć estetycznych, „Problemy Wczesnej Edukacji / Issues in Early Education”, 4 (31), s. 101-121.
 
3.
de Botton A., 2010, Architektura szczęścia, Czuły Barbarzyńca Press, Warszawa.
 
4.
Education at a Glance 2012, OECD Indicators, OECD Publishing.
 
5.
Głaz J., Szyguła A., il. Woldańska-Płocińska A., 2014, Wspólne nie znaczy niczyje, czyli o podwórkach i ulicach coś dla dziecka i rodzica, Wydawnictwo Miejskie Posnania, Poznań.
 
6.
Hall E.T., 1978, Ukryty wymiar, Państwowy Instytut Wydawniczy, Warszawa.
 
7.
Hart R.A., 1992, Children’s participation: from tokenism to citizenship Graphics layout: S. Selim Iltus, UNICEF International Child Development Centre. Spedale degli lnnocenti, Florence.
 
8.
Lewandowska I., 2004, Edukacja szkolna – podstawą kształtowania świadomości regionalnej, „Puls Regionu. Magazyn Samorządów Województwa Warmińsko-Mazurskiego”, nr 57, s. 10-11.
 
9.
Olbrycht K., 2003, Edukacja kulturalna dzieci i młodzieży. Problemy i wyzwania, w: Edukacja kulturalna dzieci i młodzieży. Problemy i wyzwania. Materiały z konferencji zorganizowanej przez Komisję Kultury i Środków Przekazu pod patronatem Marszałka Senatu RP prof. Longina Pastusiaka, 14 stycznia 2003 r., Dział Wydawniczy Kancelarii Senatu, Warszawa, s. 27-36.
 
10.
Rybczyński W., 2014, Jak działa architektura. Przybornik humanisty, Wydawnictwo Karakter, Kraków.
 
11.
Springer F., 2013, Wanna z kolumnadą. Reportaże o polskiej przestrzeni, Wydawnictwo Czarne, Wołowiec.
 
12.
Szmidt K.J., 2013, Pedagogika twórczości, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Sopot.
 
13.
Zwiernik J., 2012, Podejście mozaikowe w badaniu doświadczania przez dzieci życia codziennego w instytucjach wczesnej opieki i edukacji, „Przegląd Badań Edukacyjnych”, nr 15, s. 159-176.
 
ISSN:2658-2619
Journals System - logo
Scroll to top