PL EN
PRACA ORYGINALNA
Zdalne nauczanie architektury-schorzenia – leczenie –fizjoterapia
 
Więcej
Ukryj
1
Wydział Architektury, Instytut Architektury, Urbanistyki i Ochrony Dziedzictwa, Politechnika Poznańska,, Polska
 
2
Badacz niezależny, Polska
 
Zaznaczeni autorzy mieli równy wkład w przygotowanie tego artykułu
 
 
Data nadesłania: 09-01-2024
 
 
Data akceptacji: 18-04-2024
 
 
Data publikacji: 12-08-2024
 
 
Autor do korespondencji
Radosław Barek   

Wydział Architektury, Instytut Architektury, Urbanistyki i Ochrony Dziedzictwa, Politechnika Poznańska,, Polska
 
 
Architektura, Urbanistyka, Architektura Wnętrz 2023;17 Wydanie Specjalne
 
SŁOWA KLUCZOWE
DZIEDZINY
STRESZCZENIE
Nauczanie architektury jest procesem, w którym istotnym elementem jest doświadczanie trzech wymiarów przestrzeni Obiekty istniejące, krajobrazy , zespoły zieleni i zabudowy poznawanie in situ dają podstawy rozwojowe dla kształtowania wyobraźni przestrzennej. Prowadząc studia przestrzeń za pomocą rysunku, szkicu odręcznego poddajemy badaniu występujące w niej relacje proporcji rozkładu akcentów kompozycyjnych, głębię perspektywy. Współczesne narzędzia do architektonicznego projektowania komputerowego znakomicie ograniczają badanie przestrzeni in situ. Okres zdalnego nauczania podczas pandemii spowodował, że doświadczenie trójwymiaru (3D) zastąpione zostało przekazem płaskim (2D). Zarówno uczący jak i studenci, dokonując przekazu informacji 3D za pomocą narzędzi 2D (ekran komputera), w krótkim czasie zaobserwowali niekorzystne zmiany w funkcjonowaniu swojego organizmu. Odnotowano narastające dolegliwości bólowe kręgosłupa, cierpnięcia dłoni, oraz osłabienie pracy narządu wzroku. W takim przypadku konieczne stają się wspomagające ćwiczenia usprawniające wybrane partie mięśni. Podjęte działania rehabilitacyjne dotyczyły poprawy funkcjonowania organizmu, rejony pracy z ciałem zostały wytypowane na bazie przeprowadzonego kwestionariusza ankiety, zarówno u wykładowców (50) jaki i studentów (50) a pilotażowe działania fizjoterapeutyczne na wybranych jednostkach, które wyraziły dobrowolność udziału w projekcie zostały zastosowane po uprzednim przeprowadzeniu procesu diagnostycznego.
ISSN:2658-2619
Journals System - logo
Scroll to top